Istoria
Concernul IVECO (Industrial Vehicles Corporation sau Corporaţia automobilelor industriale) a fost fondat în anul 1975 ca rezultatul contopirii a cinci companii: Fiat Industrial Vehicles, OM şi Lancia Special Vehicles (Italia), Unic (Franţa) şi Magirus Deutz (Germania). Astăzi IVECO este unul dintre cei mai mari producători de echipament specializat cu cursul de dezvoltare cel mai dinamic(locul şase în lume după producerea camioanelor şi locul doi pentru producerea motoarelor Diesel), cu producţia anuală de mai bine de 160 000 de camioane şi peste 430 000 motoare, inclusiv pentru generatoare electrice Diesel de producţie proprie. Cifra anuală de afaceri al companiei atinge 9 miliarde de euro. Pentru clienţii IVECO lucrează peste 30 000 de colaboratori, 49 uzine în 19 ţări, 15 centre de cercetare ştiinţifică şi 1235 întreprinderi cu statut de dealer. Concernului IVECO îi aparţin următoarele mărci: IVECO, IVECO Motors, IVECO Magirus, Astra, Seddon Atkinson şi IVECO Bus.
IVECO: o companie globală
În afară de Europa, compania îşi desfăşoară activitatea în China, Rusia, Australia şi America Latină. Reţeaua globală IVECO cuprinde peste 160 de ţări ale lumii pe cele 5 continente. La dispoziţia clienţilor sunt peste 2500 de centre de vînzări şi peste 5000 de centre de deservire care asigură deservirea şi suportul tehnic în orice colţ al lumii unde este folosită producţia IVECO. În activitatea sa, compania se bazează pe partenerii săi experimentaţi, care investesc cunoştinţele şi deprinderile sale profesionale în deservirea clienţilor.
Secţiile de producere
Astăzi IVECO dispune de staţii de producere în Europa, China, India, Rusia, Turcia, Australia, Argentina, Brazilia şi Republica Africa de Sud. În toate centrele de producţie IVECO se folosesc cele mai moderne tehnologii şi procese tehnologice, fapt care duce la producerea autovehiculelor de calitate superioară. Pentru colaboratorii companiei sunt create condiţii de muncă favorabile. Ca rezultat, toate uzinele IVECO au primit certificatul ISO 9001 – vision 2000 (sistemul de management al calităţii) şi certificatul ISO 14000 (managementul sistemului de mediu).
Centrele de cercetare ştiinţifică
IVECO a investit enorm în centrele de cercetare ştiinţiifică, amplasate în diferite colţuri ale lumii, care au menirea să elaboreze tehnologii şi produse noi. Scopul acestor investiţii constă în crearea automobilului cu cele mai bune caracteristici tehnice din aceiaşi clasă, costuri de întreţinere minime şi standarte ecologice înalte – în mare parte, depăşind noile cerinţe ale legislaţiei internaţionale cu privire la ocrotirea mediului înconjurător.
Imaginea, scopul şi priorităţile companiei IVECO: clientul este în centrul atenţiei
Imaginea
Să fim cei mai buni în domeniu, asigurînd necondiţionat profitul, calitatea produselor şi contribuind la succesul clienţilor noştri.
Scopul
Să propunem soluţii pentru domeniul transportului în bază de know-how în colaborare cu partenerii noştri din diferite colţuri ale lumii.
Priorităţile:
- Eficacitate. Noi preţuim afacerea clienţilor noştri.
Noi suntem convinşi că eficacitatea producţiei şi serviciilor noastre, mai întîi de toate, favorizează dezvoltarea continuă a afacerii clienţilor noştri, astfel încît succesul lor să devină şi succesul nostru, şi viceversa.
- Responsabilitate. Noi avem o atitudine serioasă faţă de obligaţiunile noastre.
Nouă nu ne este frică sa contestăm calitatea muncii noastre, pentru a îndeplini aşteptările clienţilor, acţionarilor, colegilor noştri, şi a întregi companii.
Noi tindem continuu spre îmbunătăţirea calităţii serviciilor şi a producţiei noastre, atît în activitatea zilnică, cît şi în domeniul inovaţiilor, oferind prioritate succesului clienţilor noştri, protecţiei mediului şi securităţii.
- Încredere. Noi îndeplinim promisiunile făcute.
Îndeplinirea promisiunilor făcute colegilor şi clienţilor constituie o parte din cultura IVECO.
Noi menţinem imaginea companiei, respectînd toate promisiunile care vizează producţia noastră şi prestînd servicii calitative în termenul stabilit şi în modul cel mai econom.
- Spirit de echipă. Clienţii noştri, furnizorii şi dealerii – cu toţii suntem o echipă.
Scopul nostru este de a defini şi consolida cu eforturi comune scopurile noastre, pentru a fi înaintea concurenţilor noştri. Împreună decidem ce trebuie de schimbat şi facem schimbarea necesară.